در باره دکتر عادل حیدری نژاد
مقالات سایت

داستان واقعی کودکی که جن زده شده بود!

داستان واقعی کودکی که جن زده شده بود!

به این مطلب ستاره بدهید و امتیاز بگیرید

Rating 5.00 from 1 votes

در اینجا داستانی واقعی را برای شما بازگو می کنم که بسیاری از بیماران را برای درمان نزد دعانویسان کشانده است: « شب بود و فرزندم کمی گلو درد داشت، با توجه به این که ساعت نزدیک نیمه شب بود تصمیم گرفتم فردا کودکم را نزد پزشک ببرم. صبح فرزندم با جیغ وحشتناکی از خواب بلند شد و حرف های نامفهوم می زد سپس شروع به شستن دستانش کرد و این کار را بارها و بارها تکرار کرد. دایم احساس می کرد همه چیز کثیف است به همین دلیل آرامش نداشت و مدام بی قراری می کرد.

وقتی برای گلو درد او را نزد دکتر بردم دکتر نمی دانست علت این حالت های او چیست و فقط آنتی بیوتیک برای درمان گلودردش که اکنون بیشتر شده بود داد.با مصرف آنتی بیوتیک حالت های او بر طرف شد. دفعه بعد که فرزندم گلو درد گرفت دوباره همین رویه تکرار شد اما با شدت بیشتر! دوستان به من پیشنهاد داده اند فرزندم را نزد دعا نویس ببرم».

باید بدانید پشت این داستان به ظاهر پیچیده واقعیت ساده ای وجود دارد. 

بیماری پانداس نوعی اختلال فیزیکی و روانی است که سبب بروز حالت های خاصی در فرد مبتلا می شود و بسیاری از افرادی که با این بیماری و علایم آن آشنایی ندارند آن را با جن زدگی اشتباه می گیرند.

جن زدگی ویژگی است که به بسیاری از رفتارهای غیر معمول انسان ها داده می شود. این اصلاح را بارها شنیده ایم که می گویند فردی جن زده شده است یا به جن زدگی مبتلا شده است. این افراد معمولا کارهای عجیب و غیر قابل پیش بینی انجام می‌دهند ویا ارتباط خود را با دیگران قطع یا محدود می‌کند.

همچنین بخوانید
دوست داری بازاریاب ما بشی ؟

افرادی که دچار جن زدگی می شوند معمولا حمله‌های عصبی و روانی دارند،بیشتر از قبل پرخاشگر می شوند. خیلی از افراد برای درمان این حالت های جن زدگی نزد دعانویسان می روند زیرا بر این اعتقادند که جن به بدن آنها حلول کرده است!

پانداس نوعی اختلال روانی سیستم خود ایمنی کودکان است. علایم این بیماری ناگهانی است و اغلب با تغییرات چشم گیری در شخصیت، رفتار و حرکت کودکان بروز پیدا می کند. دلیل این واکنش ها غیر طبیعی و غیر معمول عفونت بدن از طریق باکتری اسپرپتوک است. اگر این بیماری خفیف و یا متوسط باشد معمولا به صورت عفونت کوچکی بر روی پوست و یا گلو درد بروز پیدا می کند. از سوی دیگر، اگر این بیماری شدید باشد می تواند سبب گلودرد شدید، تب زیاد و مشکلات دیگری شود. عفونتی که از طریق این باکتری ایجاد می شود معمولا سطوح پوست و گلو را درگیر می کند. هنگامی که فرد مبتلا به این عفونت سرفه می کند، عطسه می کند و یا نفس می کشد و یا سطوحی را لمس می کند که سبب آلودگی آن می شود، این عفونت انتقال پیدا می کند.

اغلب افرادی که به بیماری پانداس خفیف و یا متوسط از طریق این باکتری مبتلا می شوند به سرعت بهبودی کامل پیدا می کنند. با این وجود، برخی از کودکان بعد از ابتلا به این بیماری علایم فیزیکی و روانی خاصی را از خود نشان می دهند. هر بار که این عفونت شدت بگیرد ( و یا دوباره کودک به این عفونت مبتلا شود) این بیماری با شدت بدتری عود می کند. 

همچنین بخوانید
بهترین دکتر کودکان تهران کیه ؟
سایت عادل حیدری نژاد
علایم فیزیکی بیماری پانداس به صورت زیر هستند:
  • تیک عصبی
  • حساس شدن به نور و صدا
  • بیش فعالی و عدم تمرکز
  • بدتر شدن مهارت های حرکتی و نوشتار ضعیف
  • اختلال حافظه
  • بی خوابی
  • کاهش وزن
  • درد مفاصل
  • تکرر ادراری و شب ادراری

کودکانی که به بیماری پانداس مبتلا می شوند همیشه تمامی این علایم را ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا