مشاوره هومیوپاتی آنلاین
مقالات سایت

بهترین متخصص هومیوپاتی ایران را بشناسیم

جواهربازار

بهترین متخصص هومیوپاتی ایران را بشناسیم

مطمئناً سوالی در ذهن شما مطرح شده است که بهترین دکتر هومیوپاتی کیست؟ اما برای پاسخ به این سوال، نیاز است که ابتدا با مفاهیم و تاریخچه طب هومیوپاتی و بهترین پزشکان هومیوپاتی در ایران آشنا شوید.

به گونه‌ای که در تاریخ معاصر ایران ثبت شده، اولین پزشک هومیوپاتی در ایران، دکتر حسن بهره مند، بود. او پس از شفا یافتن پدرش به وسیله هومیوپاتی، به این رشته علاقه‌مند شد و بعد از آموختن آن در هند، به ایران بازگشت و به درمان بیماران با روش هومیوپاتی پرداخت. او مطبی در خیابان جمهوری و نزدیک سفارت انگلیس در تهران داشت و تمرکز کار خود را بر روی بیماریهای چشم قرار داده بود. با استفاده از هومیوپاتی، توانست بسیاری از مشکلات چشمی را درمان کند.

سایت عادل حیدری نژاد

همزمان با این موضوع، رضا شاه به بیماری گلوکوم (افتالمی) مبتلا می‌شود و پزشکان معمولی ناتوان در درمان او بودند. اما دکتر بهره‌مند با استفاده از طب هومیوپاتی، توانست این مشکل را حل کند و به همین دلیل به عنوان رئیس بهداشت آن زمان منصوب شد.

در آن دوره، به دلیل کمبود آگاهی مقامات و شرایط نامناسب در جامعه پزشکی، توسعه طب هومیوپاتی در کشور کمتر از انتظار بود. در عین حال، در هند، طب هومیوپاتی به خوبی پیش می‌رفت و تبدیل به یکی از مراکز اصلی آموزش و درمان در این زمینه می‌شد. گاندی، رهبر بزرگ هند، از طب هومیوپاتی حمایت می‌کرد و این روش درمانی در کشور جایگاه خود را گسترش می‌داد. این شکل نوین درمانی همچنین به پاکستان و بنگلادش نیز منتقل شد. علاوه بر این، طب هومیوپاتی از سوی پزشکان هندی، پاکستانی و بنگلادشی به صورت انفرادی وارد ایران شده بود، اما تاثیر چندانی نداشته بود.

همچنین بخوانید
اقتصاد سلامت به زبان اعداد

پروفسور موسی ژام، متولد تبریز، که تحصیلات خود را در فرانسه اخذ کرده بود و در دانشگاه تبریز تدریس می‌کرد، به بررسی هومیوپاتی پرداخت و علاقه‌مند به این حوزه شد و سعی کرد دیگران را نیز برای یادگیری این رشته ترغیب کند. او کتابی به نام “رازهای هومیوپاتی” را به زبان فارسی نوشت و در پاکستان منتشر کرد. همچنین از دکتر پییر اشمیت، هومیوپات معروفی که اهل سوئیس بود و تجربیات چندماهه‌ای خود را در ایران داشت، خواست تا به دانشگاه تبریز بیاید و در زمینه تحقیق و آموزش فعالیت کند. پروفسور ژام دارای یک کتابخانه بزرگ از کتب هومیوپاتی به زبان فرانسه در تبریز بود و دوره‌های آموزش پزشکی هومیوپاتی را نیز در این شهر برگزار می‌کرد. او در آرامگاه خود در حرم امام رضا(ع) در مشهد به خواب ابدی رفته است.

در دوران تحصیل پزشکی عمومی در دانشگاه تبریز، دکتر جلال کیا با پروفسور ژام آشنا شد و بعداً طب هومیوپاتی را نزد دکتر میرزازاده فرا گرفت. او یکی از افرادی بود که این رشته را به خوبی آموخت و در سال ۱۳۴۹ کتاب “هومیوپاتی چیست” را ترجمه و منتشر کرد. قبل از انقلاب اسلامی، چندین نفر به هندوستان اعزام شدند تا طب هومیوپاتی را فرا بگیرند و پس از بازگشت، این رشته را در ایران راه‌اندازی کنند. آن‌ها به کشور بازگشتند، اما به دلیل ناآشنایی مسئولین و بروز مشکلات اداری، نتوانستند فعالیت گسترده‌ای در این زمینه داشته باشند و تنها به صورت محدود به درمان بیماران با طب هومیوپاتی مشغول شدند.

همچنین بخوانید
هدف دکتر عادل حیدری نژاد چیه ؟

در طی سال‌ها، افراد مختلفی این دانش را آموخته و برای معالجه بیماران به‌کار برده‌اند، اما بنا به دلایل گوناگون، هیچکدام در ایران توانستند تحولی در این زمینه ایجاد نمایند. حتی اقدام برای ساخت کارخانه تولید داروهای هومیوپاتی در کاشان، توسط یکی از پزشکان، انجام شد، اما متاسفانه موفق به دستیابی به اهداف خود نشد. تا اینکه آموزش و ایجاد اولین حرکت بزرگ در طب هومیوپاتی ایران، توسط دکتر مسعود ناصری به وجود آمد. دکتر مسعود ناصری در تاریخ اول فروردین ۱۳۳۶ در نقده متولد شد. وی برای تحصیلات متوسطه به تهران آمد و سپس در رشته مکانیک در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد. پس از اخذ مدرک لیسانس، برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و در رشته فیزیک و مهندسی رآکتورهای هسته‌ای مدرک فوق‌لیسانس خود را از دست یافت. در سال ۱۹۹۰، پس از اخذ مدرک دکترای فیزیک در شاخه توربولانس سه بعدی، به بیماری سرطان کلیه مبتلا شد. پزشکان عادی در لندن امید به درمان وی را ندیدند و بیش از چند ماه برای زنده ماندن به وی امید ندادند.

دکتر ناصری پس از بهبودی به کمک طب هومیوپاتی، عهد می‌کند که این دانش را یاد بگیرد و از آن برای درمان رایگان بیماران استفاده کند. همچنین، او قصد دارد این دانش را به صورت رایگان در کشور خود ارائه دهد. علاقه‌مندی او به این حوزه به گونه‌ای بود که در مدت کوتاهی آن را فرا گرفت و عضویت انجمن هومیوپاتی انگلستان را بهدست آورد. سپس بازگشت به وطن و به تدریس در رشته فیزیک در دانشگاه ارومیه پرداخت. با ارائه سخنرانی‌های متعدد در دانشگاه‌های مختلف کشور، ایشان توانستند تعداد زیادی از افراد را برای یادگیری طب هومیوپاتی جذب کنند. پس از اتمام دوره‌های آموزشی و دستیابی به نتایج درمانی مثبت، طب هومیوپاتی در ایران تحول زیادی داشت. بسیاری از افراد معروف نیز با استفاده از این روش درمان موفق شدند و مناظره‌های تلویزیونی درباره این حوزه برگزار شد.

همچنین بخوانید
کنترل تب کودک به سه شماره

با فعالیت‌های پزشکان هومیوپات و افراد موثری از‌جمله جناب آقای دکتر میرزازاده و بسیاری افراد دیگر و همکاری و مساعدت آقای دکتر فرهادی وزیر بهداشت وقت، در ۷ آبان ۱۳۷۴ شورای عالی ارزشیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طب هومیوپاتی را به‌عنوان یک روش درمانی به رسمیت شناخت.

در سال ۱۳۸۱ نیز انجمن هومیوپاتی ایران تاسیس شد. این انجمن عهده‌دار فعالیت‌های مربوط به این روش درمانی در کشور بوده و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در نامه‌ای به کلیه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام داشت منعی برای فعالیت پزشکان دوره‌دیده در زمینه هومیوپاتی وجود نخواهد داشت.

منبع :homeopath.ir

در تهران کی بهترین پزشک هومیوپاتی است؟ با افتخار باید بگوییم که دکتر مسعود ناصری، الحق و انصاف لقب پدر هومیوپاتی ایران را داراست. افراد زیادی از سال ١٣٧٢ آغاز به آشنایی با مفاهیم دکتر ناصری کردند و با اصرار و استمرار، راه او را هموار کردند. یکی از این عده افراد، دکتر عادل حیدری‌نژاد بود که بخش قابل توجهی از زندگی خود را به تلاش برای آشنا ساختن مردم ایران با دنیای شگفت‌انگیز هومیوپاتی اختصاص داد.

کافیه عبارت “پدر هومیوپاتی ایران” را در گوگل سرچ کنید .


جواهربازار
دکمه بازگشت به بالا