در باره دکتر عادل حیدری نژاد
مقالات سایت

چرا استقبال عموم از هومیوپاتی رو به افزایش هست؟

چرا استقبال عموم از هومیوپاتی رو به افزایش هست؟

به این مطلب ستاره بدهید و امتیاز بگیرید

Rating 5.00 from 3 votes

میلیون ها نفر در سراسر دنیا از روش درمانی هومیوپاتی برای محافظت از سلامت خود و خانواده شان استفاده می کنند و این رقم سالیانه در حال افزایش هست.حتی در کشور خود ما در یک سال اخیر تعداد طرفداران هومیوپاتی بشدت افزایش یافته است.

به نظر شما دلیلش چیه ؟

  • آیا این افراد آدم های ساده لوحی هستند ؟
  • آیا این ها سلامت عزیزانشان برای شان مهم نیست ؟
  • آیا این ها از نظر تحصیلات در سطح بی سوادان جامعه قرار دارند ؟
  • یا شاید افراد زودباوری هستند که گول تبلیغات را خورده اند !

و اما بپردازیم به پاسخ به سوالات فوق :

سوال :آیا این ها از نظر تحصیلات در سطح بی سوادان جامعه هستند ؟

لازم به ذکر نیست که بسیاری از طرفداران امروزی روش درمانی هومیوپاتی متعلق به طبقه تحصیلکرد جامعه بخصوص در سطوح عالی هستند و جالب تر این که بدانید چه در ایران و سایر کشورها بسیاری از درمانگران این روش درمانی نیز دارای تحصیلات فوق تخصصی با رزومه کاری موفق در زمینه تخصصی خود هستند که به این روش درمانی روی آورده اند.

سوال :آیا این ها سلامت عزیزانشان برای شان مهم نیست ؟.

به نظر شما کدام آدم عاقلی پیدا می شود که سلامت خانواده و عزیزان برای او اهمیت نداشته باشد.

سوال : شاید گول تبلیغات را خورده اند ؟

همگی ما می دانیم که بیش از سیصد سال هست که سیستم پزشکی رایج بر دنیا حکم رانی می کند و تمام تریبون ها و فضاهای تبلیغاتی را در طی این مدت در اختیار داشته است.در کشور خودمان شما نگاه می کنید در تمام شبکه ها برنامه های پزشکی با حضور متخصصین داریم آن همه نه یکی بله چند تا چند تا در هر شبکه.

این همه مجله و هفته نامه با موضوعات پزشکی وجود دارد. تا به حال کدام برنامه تلویزیونی یا رادیویی را سراغ دارید که با حضور متخصصین حوزه درمانی هومیوپاتی تشکیل شده باشد ؟حالا ببینم قدرت تبلیغات روش پزشکی بیشتر است یا طب هومیوپاتی ؟ پس نتیجه می گیریم که …

سایت عادل حیدری نژاد

حالا که در مورد سوالات احتمالی شما صحبت کردیم خوب هست که در مورد دلایل این علاقه روز افزون مردم به این روش درمانی صحبت کنیم ولی برای درک بهتر دلیل این علاقه لازم هست کمی در مورد مزایای روش درمانی هومیوپاتی نسبت به پزشکی معمولی صحبت کنیم .

در روش درمانی هومیوپاتی ما بیمار را معاینه نمی کنیم !

شاید به نظر خنده دار بیاید : ما بر خلاف پزشکی رایج بیمار را اصلا معاینه نمی کنیم و ملاک درمان صرفا علایمی هست که بیمار ذکر می کند گو این که بعضی از همکاران پزشک هم با معاینه بیمار غریبه هستند و به محض ورود بیمار به مطب شروع به نسحه نویسی می کنند !

همچنین بخوانید
در روش درمانی هومیوپاتی خبری از زجر و درد کشیدن نیست!

همه چیز در کلام بیمار مستتر هست.شما از معاینه بیمار چه چیزی را می خواهید متوجه بشوید , مثلا گوش او را معاینه می کنید که بفهمید آیا عفونت دارد یا خیر ؟ خب اگر عفونت داشته باشد بیمار یک مدل شکایت دارد و چنانچه واقعا عفونتی در کار نباشد یک مدل دیگر شکایت دارد .ملاک ما برای تشخیص بیماری درونی بیمار صرفا گفته های خود اوست .

خب مزیت این نوع طبابت چیست ؟ دقیقا همین که می شود بیمار را بدون این که از نزدیک دیده بشود و صرفا از راه دور ویزیت کرد , درست بر خلاف سیستم پزشکی که باید بیمار ابتدا معاینه و سپس به او نسخه داده بشود .مزیت دیگر بخصوص در طب کودکان این هست که بیماران خردسال از پزشک واهمه دارند و به سختی اجازه معاینه صحیح را به او می دهند.

در روش درمانی هومیوپاتی ما نیاز به درخواست آزمایش نداریم !

حتما بارها شاهد بوده اید که شکایت خود را به پزشک بیان کرده اید و او بعد از معاینه دست به نسخه شده و برای تشخیص ,کلی آزمایش و البته پرهزینه نوشته است.وقتی به او اعتراض می کنید در جواب می گوید تا آزمایش را نبینم نمی توانم هیچ نظری بدهم! و صد البته که او اصلا مقصر نیست این بدلیل ماهیت سیستم پزشکی رایج هست حالا یک همکار پزشک کمتر آزمایش می نویسد و دیگری بیشتر .

همین جا اعتراف می کنم من هم در بسیاری از موارد در طبابت در بیمارستان برای بیماران آزمایش می نویسم و شاید هم آزمایشات گران قیمت , پس قصدم این نیست که مظلوم نمایی بکنم .

باز هم تاکید می کنم همه چیز در کلام بیمار مستتر هست. ما بیمار را درمان می کنیم و نه کاغذ آزمایش .هر چیز غیرعادی که قرار هست در جواب آزمایش دیده شود در کلام بیمار پنهان هست و فقط یک درمانگر هومیوپاتی می تواند آن را متوجه بشود.به عنوان مثال کسی که کم خونی ناشی از کمبود آهن دارد به پزشک چه می گوید :

می گوید احساس خستگی و بی حوصلگی دارد ,دیگران می گویند چرا رنگ پریده شده ,موقع بالارفتن از پله نفس کم می آورد ,سرگیجه دارد و با کمترین فعالیت بدنی دچار تپش قلب می شود و همین طور الی آخر . پس مشاهده می کنید که بدون انجام آزمایش و صرفا با گوش دادن دقیق به صحبت های بیمار می شود مورد او را با دقت بالا تشخیص داد .

در روش درمانی هومیوپاتی ما نیاز به درخواست رادیولوژی و سی اسکن و … نداریم !

درست مثل مبحث آزمایش ,ما در این روش درمانی هیچ نیازی به تاباندن اشعه به بیماران و یا تحمیل هزینه های گزاف به آن ها نداریم .بی خطر ترین روش تصویربرداری در پزشکی انجام ام آر آی هست ولی در این روش تشخیصی بدلیل هم راستا کردن میدان مغناطیسی بدن به طور موقت با تغییر هاله انرژی بدن در آینده اثرات سوئ در سطح سلامتی انسان ایجاد می کند.

همچنین بخوانید
مطب عادل حیدری نژاد کجاست ؟

توجه داشته باشید که بافت تیروئید به اشعه ایکس بسیار حساس است و گفته می شود در صورت تابیده شدن اشعه ایکس به ناحیه تیروئید بیمار تا حداقل سه سال او باید از لحاظ بروز سرطان غده تیروئید تحت نظر قرار داشته باشد و همین طور در نظر داشته باشید که میزان اشعه یک سی تی اسکن چند ده برابر یک عکس ساده قفسه سینه هست و حال آن که در دوران کرونا به خاطر دارید در بیماران در طول سه روز چندین بار سی تی اسکن قفسه سینه انجام می شد.

در روش درمانی هومیوپاتی ما داروهای تلخ و مضر به بیمار نمی دهیم!

در این روش درمانی از آب برای درمان بیماران استفاده می کنیم آن هم چند قطره آب و نه چند لیتر.به جای مواد شیمیایی مضر و شربت های تلخ یا قرص هایی که معده را آزار می دهند آن هم به دفعات زیاد و روزهای متمادی ما فقط چند قطره آب آن هم به تعداد دفعات بسیار کم به بیماران می دهیم.برای همین پزشکانی که از این روش درمانی سر در نمی آورند ما را متهم به آب درمانی می کنند و غافل هستند از این که ما به جای داروهای شیمیایی از خاصیت فیزیکی و انرژی آب در این روش درمانی استفاده می کنیم .

  • امروز چه کسی ممکن هست پیدا شود که نداند همه چیز در این دنیا ماهیت انرژی دارد ؟
  • امروز آیا کسی هست که نداند انسان یک موجود انرژیتیک است ؟

ساده لوحانه هست که یک وضعیت فیزیکی را با ماهیت شیمیایی درمان کنیم و این همان چیزی هست که سال هاست طب هومیوپاتی به آن پی برده است.

در روش درمانی هومیوپاتی خبری از زجر و درد کشیدن نیست!

بله درست متوجه شدید .ماهیت سیستم پزشکی روتین این هست که برای درمان و یا تشخیص بیماری ها درد وارد کند مثل تزریقات عضلانی ,خونگیری ها ,تزریقات وریدی شامل سرم و … ,نمونه برداری از بافت ها , نمونه گیری از مایع نخاع , سوراخ کردن ریه و غیره ولی در روش درمانی هومیوپاتی از این ها که گفته شد هیچ خبری نیست .

امروز دنیا به سمت و سویی پیشرفت می کند که تا حد ممکن درد به بیماران کمتر وارد شود مثل زایمان بدون درد, استفاده از پمپ درد بعد از سزارین و شیمی درمانی و غیره , چرا که دنیا متوجه شده که انسان ها به قدر کافی خودشان درد دارند و ما مجاز نیستیم درد اضافی به بیماران تحمیل کنیم چیزی که دویست سال پیش توسط پزشکان هومیوپات فهمیده شده بود امروز دنیا با تاخیر چندین ساله در حال رسیدن به آن هست.

این درد کشیدن در کودکان طیف سنی بخصوص کمتر از هفت سال خودش را بخوبی نشان می دهد.همه چیز از ضمیر ناخودآگاه انسان شروع می شود.امروز اگر کسی بگوید چیزی در مورد اهمیت ضمیرناخودآگاه در پیشرفت شخصی و سرنوشت انسان در آینده نمی داند اصلا از او پذیرفتنی نیست.منشا تمام ترس های ما ضمیرناخودآگاه است.

همچنین بخوانید
بهترین متخصص هومیوپاتی ایران را بشناسیم
  • چرا پولدار نمی شویم؟
  • چرا ازدواج خوبی نمی کنیم ؟
  • چرا به سمت اعتیاد کشیده می شویم؟
  • چرا در شغل مان موفق نیستیم ؟

و هزاران چرای دیگر منشاش تمام در ضمیرناخودآگاه ماست .ترس براحتی در ذهن کودکان کاشته می شود.یک ترس در ذهن می تواند ترس های دیگری را هم بتدریج جذب کند. یک معاینه دردناک , یک تزریق آمپول و یا سرم , یک روش تشخیصی دردناک و… می تواند آن چنان تاثیر سو بر ذهن ناخودآگاه کودک داشته باشد که تا آخر عمر با او همراه باشد .

یک ضرب المثل شوخی وجود دارد که می گوید “بزرگ میشی یادت میره” ! دوستان هیچ یادرفتنی در کار نیست .خاطره ها هیچ موقع از ذهن انسان پاک نمی شوند بلکه آن ها از لایه های سطحی ذهن به عمق یا همان ضمیرناخودآگاه منتقل می شوند .

اقدامات دردناک پزشکی و اضطراب جدایی بدلیل بستری شدن زمینه را برای اضطراب کودک در آینده فراهم می کند.دختری که با اضطراب بزرگ شود وقتی باردار شود این اضطراب را ناخواسته به فرزندش منتقل می کند و به همین ترتیب الی آخر.کودک درد کشیده زمانی که بزرگ شود مفهوم عشق ورزیدن به دیگران را درک نخواهد کرد.حس نفرت از دیگران , حسادت و خشم سرکوب شده هدیه اقدامات درمانی پزشکی برای فرزند شماست .

در روش درمانی هومیوپاتی فقط به جسم توجه نمی کنیم!

دقیقا فرق درمان به روش هومیوپاتی و شیوه پزشکی در این هست که ما از لحاظ هومیوپاتی فردی را درمان شده می دانیم که علاوه بر برطرف شدن مشکل جسمی اش از سلامت ذهنی هم برخودار بشود در صورتی که سلامت ذهنی در درمان های پزشکی جایگاهی ندارد .ملاک سلامت از دیدگاه پزشکی انجام چند آزمایش و احیانا سونوگرافی ,تصویربرداری و غیره هست اگر این ها سالم بودند ما برچسب سلامت را به شخص مورد نظر می زنیم .

در صورتی که ما می دانیم انسان اشرف مخلوقات است و فرق انسان با دیگر موجودات در سلامت ذهن اوست .امروز شما آدم هایی را می بینید که شاید از لحاظ جسمی سالم باشند ولی از لحاظ ذهنی و روحی بیمار هستند .

حتما همین حالا که مشغول خواندن این مطلب هستید در ذهن خود بعضی از این اطرافیان مشکل دار را توانسته اید مجسم کنید.چقدر کودکانی را سراغ دارم که تحت نظر متخصصین اطفال چک آپ دوره ای می شوند و در حد ریزترین مشکلات جسمی آن ها رصد می شود ولی دریغ از حتی یک ذره توجه به روان .

این کودکان بزرگ می شوند با مشکلات ذهنی و جامعه و والدین خود را با مشکلات عدیده مواجه می کنند به نحوی که والدین این قدر به ستوه می آیند که با خود می گویند ای کاش هرگز بچه دار نمی شدم غافل از این که این همان پدر و مادری ست که در عشق فرزندآوری سر از پا نمی شناخت.

در روش درمانی هومیوپاتی بیماری های عفونی را سرکوب نمی کنیم!

این مطلب بمرور تکمیل می شود …

دکمه بازگشت به بالا