در باره دکتر عادل حیدری نژاد
مقالات سایت

بهترین متخصص هومیوپاتی ایران را بشناسیم

بهترین متخصص هومیوپاتی ایران را بشناسیم

به این مطلب ستاره بدهید و امتیاز بگیرید

Rating 3.80 from 5 votes

حتما برای تان سوال پیش آمده که بهترین دکتر هومیوپاتی کیه ؟ ولی قبلش لازم هست تا اطلاعاتی در باره سابقه طب هومیوپاتی در ایران داشته باشید .

آن طور که در تاریخ معاصر ایران ثبت شده است ، اولین پزشکی که در ایران معاصر پزشکی هومیوپاتی را آموخت و آن را به کار بست ، “دکتر حسن بهره مند” بود.

او پس از شفای بیماری پدرش بوسیله هومیوپاتی به این رشته علاقمند شد و هومیوپاتی را در هند آموخت سپس به ایران آمد و به درمان بیماران با طب هومیوپاتی پرداخت.او مطبی در خیابان جمهوری و نزدیکی سفارت انگلیس در تهران داشت و تمرکز کار خود را روی بیماری های چشم قرار داده بود و بسیاری از مشکلات چشمی را با هومیوپاتی می توانست درمان کند.

سایت عادل حیدری نژاد

در همان زمان رضاشاه دچار بیماری چشمی گلوکوم می شود و پزشکان عادی از درمان وی عاجز شده بودند تا این که دکتر بهره مند بوسیله طب هومیوپاتی این مشکل را برطرف می کند و به همین دلیل به سمت رئیس بهداری آن زمان منصوب می شود.

متاسفانه کم اطلاعی سران کشور در آن دوره و جو نامناسب جامعه پزشکی به ایشان اجازه گسترش طب هومیوپاتی را نمی دهد و هومیوپاتی در دوران ایشان نمی تواند رشد قابل توجهی داشته باشد.

همزمان با این اتفاقات طب هومیوپاتی در هند رواج داشته و به خوبی پیشرفت می کند و به یکی از مراکز مهم آموزشی درمانی طب هومیوپاتی تبدیل می شود. گاندی رهبر بزرگ هند با طب هومیوپاتی آشنا بوده و از این روش درمانی حمایت می کرده ست.

با گسترش طب هومیوپاتی در هند این دانش به پاکستان و بنگلادش نیز گسترش می یابد .هومیوپاتی از طریق پزشکان هندی ، پاکستانی و بنگلادشی نیز در ده های گذشته به صورت انفرادی وارد ایران شد اما نتوانست تاثیرگذاری خاصی داشته باشد.

پروفسور موسی ژام متولد تبریز که دانش آموخته فرانسه بود و در دانشگاه تبریز فعالیت داشت به جستجو درباره هومیوپاتی پرداخت و به این رشته علاقمند شد و آن را فرا گرفت و زمینه ساز و ترغیب کننده افراد دیگری شد تا این رشته را فرا بگیرند .

او کتابی نیز به زبان فارسی در مورد اصول اولیه هومیوپاتی به نام «رازهای هومیوپاتی» در پاکستان به چاپ رساند.همچنین با آشنایی که با دکتر پییر اشمیت داشت از او درخواست نمود تا به داشگاه تبریز بیاید.

دکتر اشمیت که متولد سوییس و از هومیوپات های سرشناس در اروپا و آمریکا بود چندماه در ایران به درمان بیماران با طب هومیوپاتی پرداخت.

پروفسور ژام کتابخانه بزرگی از کتاب های هومیوپاتی به زبان فرانسه در شهر تبریز داشت و دوره آموزش طب هومیوپاتی را نیز در شهر تبریز برگزار نمود، آرامگاه این مرد نیک سیرت در حرم اما رضا (ع) جلوی کفشداری هشت میباشد.

مرحوم دکتر جلال کیا نیز که دوران تحصیل پزشکی عمومی خود را در دانشگاه تبریز می گذراند نیز بوسیله پروفسور ژام با طب هومیوپاتی آشنا شد و بعد ها طب هومیوپاتی را نزد دکتر میرزازاده آموخت. دکتر طبیبی پزشک دیگری بود که این رشته را آموخت و کتابی در سال ۱۳۴۹ با عنوان ” هومیوپاتی چیست “را ترجمه و منتشر نمود.

چندسال پیش از انقلاب اسلامی نیز چندین نفر توسط دولت وقت برای فراگیری طب هومیوپاتی به هندوستان اعزام میشوند تا پس از اتمام تحصیلات ایشان و بازگشت به ایران ، پایه گذاری این رشته در کشور آغاز شود.

این گروه پس از اتمام تحصیلات خود به کشور باز میگردند اما به جهت ناآشنایی مسئولین وقت وزارت بهداشت با طب هومیوپاتی و ایجاد کارشکنی و بروکراسی اداری در نهایت نمی توانند فعالیت عمده ای از پیش ببرند و به صورت محدود به درمان بیماران بوسیله طب هومیوپاتی می پردازند.

به طور خلاصه طی سال ها افراد مختلفی این دانش را آموختند و برای معالجه بیماران به کار بردند اما بنا به دلایل گوناگون هیچکدام در ایران نتوانستند تحولی در این زمینه ایجاد کنند حتی اقدام برای ساخت کارخانه تولید داروهای هومیوپاتی در کاشان توسط یکی از پزشکان انجام شد که متاسفانه آن هم به بار ننشست.

تا این که آموزش و ایجاد اولین حرکت بزرگ در طب هومیوپاتی ایران توسط دکتر مسعود ناصری ایجاد شد.دکتر مسعودناصری در تاریخ اول فروردین ۱۳۳۶ در نقده متولد شد.وی برای تحصیلات متوسطه به تهران آمد و سپس در رشته مکانیک در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد.پس از اخذ مدرک لیسانس برای ادامه تحصیل به انگلستان عزیمت نمود و در رشته فیزیک و مهندسی رآکتورهای هسته ای مدرک فوق لیسانس خود را از دریافت نمود.

او در سال ۱۹۹۰ پس از اخذ مدرک دکترای فیزیک در شاخه توربولانس سه بعدی ، مبتلا به بیماری سرطان کشنده کلیه شد و پزشکان عادی در لندن از درمان وی قطع امید نموده و بیش از چند ماه برای زنده ماندن به او امید نداده بودند.

دکتر ناصری پس از بهبودی بوسیله طب هومیوپاتی با خداوند عهدی میکند که این علم را بیاموزد و برای درمان رایگان بیماران استفاده نماید و این علم را نیز در کشور خویش به رایگان آموزش دهد . او چنان به این رشته علاقمند شد که در مدت کوتاهی آن را فرا گرفت و به عضویت انجمن هومیوپاتی انگلستان در آمد سپس به وطن بازگشت و در دانشگاه ارومیه به تدریس در رشته فیزیک پرداخت.

طی سخنرانی های متعددی که ایشان در دانشگاه های مختلف کشور ایراد نمودند عده زیادی مشتاق یادگیری این رشته شدند.پس از انجام این دوره های آموزشی و دستیابی به نتایج درمانی مطلوب ، طب هومیوپاتی در ایران متحول شد. بسیاری از افراد سرشناس با این روش درمان شدند و مناظره های تلویزیونی در خصوص این رشته برگزار شد .

با فعالیت های پزشکان هومیوپات و افراد موثری از جمله جناب آقای دکتر میرزازاده و بسیاری افراد دیگر و همکاری و مساعدت آقای دکتر فرهادی وزیر بهداشت وقت ، در ۷ آبان ۱۳۷۴ شورای عالی ارزشیابی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، طب هومیوپاتی را به عنوان یک روش درمانی به رسمیت شناخت.

در سال ۱۳۸۱ نیز انجمن هومیوپاتی ایران تاسیس شد.این انجمن عهده دار فعالیت های مربوط به این روش درمانی در کشور بوده و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در نامه ای به کلیه روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور اعلام داشت منعی برای فعالیت پزشکان دوره دیده در زمینه هومیوپاتی وجود نخواهد داشت.

منبع :homeopath.ir

بهترین متخصص هومیوپاتی تهران کیه ؟

الحق و انصاف لقب پدر هومیوپاتی ایران شایسته دکتر مسعود ناصری ست .کسانی بودند که از سال 1372 با مطالب دکتر ناصری آشنا شدند و بعدها با جدیت راه ایشان را ادامه دادند یکی از این معدود افراد دکتر عادل حیدری نژاد است که بخش زیادی از عمر خود را صرف شناساندن معجزه هومیوپاتی به عموم مردم ایران کرد.

کافیه عبارت “پدر هومیوپاتی ایران” را در گوگل سرچ کنید .


همچنین بخوانید
مخالفان هومیوپاتی چه می گویند؟
دکمه بازگشت به بالا